Putopis: Tri puta u Mađarskoj

Izdvojeno / Nemojte propustiti / Putopisi

Pulsmedia portal

Prije 6 godina 9 min 22 komentara

Kako je sve počelo? Kao i obično, sasvim slučajno, iako je u meni godinama tinjala želja da odem vidjeti utrku uživo (žao mi je da nisam uspio u vrijeme dok su PU bili atmosferski motori). Nastupao sam na jednom teniskom turniru u Vinkovcima 2015. godine, i u jednom neobaveznom razgovoru s kolegom saznam da je on već bio na nekoliko utrka, te da i te godine planira ići u Mađarsku, ali mu se nešto rasipa ekipa pa ima slobodnih mjesta…wooow, odmah su mi se oči širom otvorile, i odluka je pala: IDEMO! Dva mjeseca kasnije, ekipa se toliko rasula, da smo ostali samo nas dvojica, ali nema veze, idemo! Bila je nedjelja ujutro oko 8h, krenuo sam autom iz Slav.Broda, pokupio kolegu u Osijeku, i eto nas za čas preko Baranje u Mađarskoj. Odmah iza granice kupujem vinjetu (11€/7 dana) i palimo autoputom prema Budimpešti.

Na autoputu manje auta nego na našoj Slavoniki, tako da smo negdje oko podne stigli u Budimpeštu, ali nam je jako puno vremena trebalo do same staze, pošto je ona sjeverno od grada, a na obilaznici je bila velika gužva. Uglavnom, taman oko 13h upadamo u kolonu auta prema stazi, no odlično organizirana policija nas brzo usmjerava, i nalazimo parking free nedaleko ulaza na bronze tribinu. Bitno je naglasiti da je tog dana bilo poluoblačno i ‘prohladno’, tj.ugodnih 25⁰c, za razliku od uobičajenog paljenja sunca i nekih 30-35⁰c. Brujanje bolida je već tu bilo nestvarno jako, a prilazeći stazi kroz zid se moglo vidjeti bolide kako prolaze kroz zavoj na 10ak metara udaljenosti (prvi je naletio Hamilton)…osjećao sam se kao dijete koje je prvi put u igraonici hahaha, jučer ih gledam na TV u kvalifikacijama, a danas zuje pokraj mene…nestvarno!

Dolazimo do ulaza i kupujemo kartu, GA za 80€, ulazimo unutra, i onako oduševljeni što smo na poprištu takvog happeninga, hodamo uz stazu, relativno blizu, prema gore gdje je glavna tribina i startno-ciljna ravnina. Kao što su već drugi ovdje napisali, i ja mogu reći da se ta snaga, moć, zvuk (iako puno slabiji), miris goriva, mogu osjetiti samo uživo, i nevjerojatan je to osjećaj, a cjelokupni događaj mislim da bi oduševio i one koji ne prate F1. Sama trka je već na startu bila napeta, iako smo mi bili na kontra strani od starta, ali smo mogli vidjeti da se nešto desilo čudno, jer su 2 Mercedesa bili u prvom startnom redu, a kad su došli do našeg dijela naprijed su bila dva Ferrarija, a Mercedesa nigdje?! Mene je kao navijača Alonsa najviše zanimalo gdje su McLareni, a to je bilo tamo oko 12-13. mjesta..klasika zadnjih 5 godina. Ipak je završio na 5.mjestu, ajde rekoh konačno.

Dobro smo se nahodali do glavne tribine, i platoa iza, gdje su bili štandovi s rekvizitima timova, simulatori i dr, i jako puno naroda. Tu smo kupili majice i još se malo muvali čekajući kraj utrke, pa da uletimo dolje na pistu kod podija. Kolega već iskusan je znao da će otvoriti kapiju lijevo od glavne tribine, pa smo tu bili među prvima u redu..a onda stampedo, niz brdo pa na stazu..opet nestvaran osjećaj, kao i to da sam došao na par metara od podija gdje su stajali Vettel, Ricciardo i Kvyat. I tako smo se tu malo naslikavali i onda se polako sve počelo razilaziti pa smo i mi krenuli prema autu. Oko 18h smo tek uspjeli izaći iz kolone na obilaznicu, a onda put Hrvatske. Kući sam došao oko 23h, i iako umoran, od uzbuđenja nisam mogao spavati. Bio je to krasan dan.

Sljedeće godine, 2016., išli smo opet samo u nedjelju na utrku, a ovaj put nas policija usmjerava na parking dosta daleko preko brda, iza glavnog ulaza, tako da smo na stazu ušli na ulaz koji je odmah iznad glavne tribine. Tu smo se smjestili odmah lijevo od tribine, i pogledali start..e to je nešto što se ne može opisati, kad 20 ‘aviona’ istovremeno proleti kraj tebe..strava! Od tada stalno idemo na to mjesto, za početak. Cijelu trku smo se motali tu oko glavne tribine, da bi na kraju opet kroz onu kapiju sišli na stazu. Ovaj put sam prvo zastao kod boksova ne bih li vidio koga od vozača, ali nije bilo sreće. Pobijedio je Hamilton, Rosberg drugi, Ricciardo treći. Moj Alonso opet solidan sedmi. S parkinga smo izlazili oko 1,5 sat i to je bio najteži dio priče.

Prošle godine nam se priključio još jedan kolega, pa je tu pala i ideja da odemo na vikend u Budimpeštu. Tako je i bilo. Preko bookinga sam rezervirao sobu u hostelu, već krajem travnja, za nekih 25€/noć. Krenuli smo u subotu prije podne autom, i stigli popodne u hostel. S obzirom da se taj vikend održavalo i finale u vaterpolu između Mađarske i Hrvatske, te da se tih dana osim utrke, održavalo i svjetsko prvenstvo u vodenim sportovima, očekivao sam gužvu po gradu, ali bilo je jako malo prometa. Anyway, ostavljamo stvari u hostelu i krećemo u obilazak grada. Nitko od nas nikad prije nije bio u Budimpešti, pa lutamo okolo tražeći neki lokal da pojedemo nešto autohtono npr. mađarski fiš. Nakon kraće šetnje stižemo do Dunava i velebnog Mosta slobode..nešto fenomenalno! Prelazimo preko mosta u drugi dio grada, i tu odmah nailazimo na čini se jednu od glavnih ulica..Vaci utca. Tu je sve prepuno restorana na otvorenom, kafića, ali i ljudi u majicama i drugim obilježjima timova F1. Prednjače Ferraristi, ali je jako puno Verstappenovih Nizozemaca. Uglavnom, sve to prekrasno izgleda, i svi se dobro zabavljaju.

Nakon večere (fiš, mislim da je bio oko 4€ i pivo oko 2€) otišli smo na jedan trg pogledati finale vaterpola, na velikom zidu, gdje su naši pobijedili Mađare, pa nam nije baš bilo svejedno šetati se tamo, ali nikakvih incidenata nije bilo, svatko je navijao za svoje i sve 5. Malo smo još prošetali po tom centru, popili koju pivicu, a onda natrag na spavanje, kako bi ujutro što ranije otišli na stazu, da probamo vidjeti i utrke F2 i Porsche cup. Sve skupa od tog centra do našeg hostela stigli smo za manje od pola sata hoda, pa smo eto slučajno bili na sasvim dobroj lokaciji. Ujutro buđenje oko 8,30h, traženje doručka u okolici, kupovina vode (puno vode, jer je na stazi preskupo sve!), krećemo put sjevera autocestom M3 prema selu Mogyorod, pokraj kojeg je staza smještena. Jedno vrijeme je promet išao odlično i onda odjednom 3-4 kolone nekih par km prije skretanja za stazu. E tu smo se pekli na suncu oko 1,5 sat, slično kao po ljetu kod nas na naplatnim kućicama Lučko hahaha..opet su nas bacili preko brda na onaj parking, tako da smo ponovili scenarij od godinu prije, što se tiče ulaza. Kupujemo karte GA na redovnom ulazu po 80€, nas dvojica, a trećeg je uhvatio neki tip prije ulaza i prodao mu istu kartu za 60€! Bili smo malo sumnjičavi kako će to proći, ali nije bilo nikakvih problema. Eto informacije za one koji budu išli.

U krug staze smo ušli oko 12,30h, taman da uhvatimo kraj utrke F2. Opet smo zauzeli našu poziciju na startu, iako dosta teško, jer su tu neki još od ranog jutra postavili dekice, stolice, pa čak i male šatore. Nakon što je prošla parada vozača na kamionu, krenula su zagrijavanja bolida po stazi, a mi smo bili taman nasuprot izlaza iz boksa, pa je to bilo impresivno. I onda je krenuo start, o kojem čudu sam već govorio..ali već nakon 3 zavoja bum-tras, i Crashstappen izbaci Ricciarda sa staze. To se s naše pozicije moglo dobro vidjeti. Kao što je poznato, poredak je bio Vettel-Raikkonnen-Bottas, a Alonso je uspio nekako do šestog mjesta-ajde de! Utrka se malo razvodnila, pa smo otišli obići vidjeti šta se nudi na platou.

Nije bilo baš nešto zanimljivosti kao prijašnjih godina, ali je ljudi bilo više nego do sada, po mojoj procjeni oko 80 do 100 000. Malo smo se slikali kod Senninog bolida, pa na improviziranom podiju itd. Opet smo kraj sačekali na kapiji prema pisti, stuštili se dolje, a ja nisam otišao da podija, nego stao kod McLarenovog pit walla, gdje je još sjedio Boullier i ekipa. Viknem ja ‘Evo Boulliera..pa gdje si Eric’ i frajer se okrene prema meni, al ode brzo prema garaži, dati interview. To je bilo sve od poznatih što sam bio blizu. Ove godine se nadam doći do nekog od vozača, po mogućnosti Alonsa. Tu smo se skompali s nekom ekipom iz Osijeka, malo izmijenili iskustva, a onda su nas počeli policajci ispraćati s ciljne ravnine i staze. Uslijedio je opet mukotrpni izlazak s parkinga od oko 1,5 do 2 sata, a onda udri po gasu prema kući…nastavak slijedi ove godine, kada planiramo još malo duži boravak u Budimpešti.

Uglavnom, ovakav odlazak na utrku nas je koštao oko 150-180€ po glavi (put, spavanje, hrana+piće, karte, majice na stazi), što mislim da je relativno prihvatljivo…

Branimir Špoljarić, Brane FA14

Idete li i vi u Mađarsku? Napišite u komentarima!

Odgovor

22 komentara

1. Mclaren
    luke flywalker Donator Prikaži

Interesantno. Hvala što si podjelio iskustva.

2. Fernando Alonso
    Jelja Prikaži

Svaka cast,odlican putopis i ja sam prosle godine bio na Hungaroringu,stvarno to je prelijepo iskustvo,ali na stazi pice uopce nije skupo ko sto si rekao voda 0.5 11 kuna piva Heineken 0.5 17kn

3. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

Preko koje stranice si rezervirao hostel?
    Evo ja planiram ići na 3 dana, iako sam do nedavno planirao samo na utrku doci pa sad moram hitno rezervirati.

Čim pročitam ovakve putopise pere me hype još jače :D

4. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

konačno brane, bolje ikad nego nikad! :)
    drago mi je da kroz godine evoluirate pa se odlučujete za duži boravak. hoćete li pogledati kvale ove godine?

kako znaš da je netko f1 fanatik?
    -tako što tek iz treće posjete hungaroringu po prvi put posjeti budimpeštu!!! :D

budimpešta je odličan grad i vrijedi tamo provesti noć-dvije. u top hotelima spavaju momčadi, pa je i to prilika za upoznat neku facu. navečer budu f1 partyiji po gradu.

pošto sam iz vaterpoloskog grada itekako zavidim što ste bili tamo kad smo osvojili zlato. ;)

5. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

Ima još netko da ide u Mađarsku od nas s F1Pulsa? :D

6. Sebastian Vettel
    sf16-h Prikaži

Svaka čast, pohvale na tekstu, lijepo je kad ti netko prenese detaljne doživljaje :) Al ja osobno kad bi išao na utrku bi vjerojatno već u 8 sati zujio po stazi, a ne tek onda kretao iz Hrvatske, mislim da je veća šansa da se nekog poznatog sretne. Isto tako, pratio bi rasporede i autogram sesije vozača itd. Frend mi prije par godina sreo Hülkenberga i slikao se s njim na ulazu u stazu (Hockenheim, ako se ne varam).

7. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

Ja razmišljam za Belgiju, zadnji put sam na F1 bio u Monzi 2007 i 2008.

8. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

Takodjer bio na trci u Madjarskoj prosle godine, grad top, trka top, cak smo ja i buraz kad smo isli po auto poslije trke do veeeelikog parkinga na ogromnoj livadi (jedini besplatni parking na Hungaroringu) vidjeli dva momka iz Vinkovaca, culi nas momci kako pricamo hrvatski i pitaju nas odakle ste, mi govorimo iz Dubrovnika, bacili bezveze spiku, momci pali paf kako smo toliki put sa starim Audijem 80 presli od Du do Budimpeste. Poslije trke posli na vaterpolo, narugali se domacinima, bio ponosan sto sam Hrvat, i to mi je definitivno uz rodjenje moga sina, NAJBOLJI DAN u zivotu!!

9. Honda
    scarpetta Prikaži

Super putopis:) zanimljivo jako, hvala na podijeljenom iskustvu.
    Mi nabavili karte za Eau Rouge… ove godine Belgija na programu:)

10. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

Evo..u međuvremenu, od ovog putopisa, bio sam još dva puta na Hungaroringu, što je ukupno pet puta…i sad bi bilo dosta..i Budimpešte i Mađarica i Hungaroringa :D…vrijeme je za promjene..vjerojatno Austrija sljedeće godine :)

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.