VN Australije

Korisnički panel

Registracija

Novo na forumu

Putopis s VN Austrije 2016 (no.2)

Četvrtak

U jutro u pola 9 sjedam na bus i krecem put Austrije, (iz Bosne sam). I tako vozeći  se razmišljam o svemu pomalo, a najviše o tome kako će to sve izgledati. Oko 5 sati poslijepodne dolazim do mjesta Traboch gdje me čeka rodica i odmah nakon što sam se fino “izljubio” sa njom lagano krećemo prema mom odredistu koje je udaljeno 20-30 km vožnje autocestom. I kako sam sve bliže bio svom odredištu zvanom Fohnsdorf tako sam sve bliže bio i RB Ringu. I tako pričajući putem s rodicom dala mi je zanimljiv prijedlog, a to je da svratimo na RB Ring koji nam je svakako usput,a ja sam bez razmišljanja prihvatio to.

I tako dođošmo na stazu, a meni srce sve treperi. Odmah smo se dogovorili da kupimo kartu dok smo tu. Gore na “šalteru” gdje se kupuju karte su nas dočekale neke fine tete i naravno uzeo sam kartu sav radostan. U podnožju staze su se mogle vidjeti kamp kućice i šatori, a isto tako mini trgovine gdje se može kupiti sve i svašta. I tako sav radostan i ponosan na sebe što sam dio tog velikog projekta zvanog F1 odlazim do svog odredišta koje je 8 km udaljeno od staze.

Petak

Ustajem malo kasnije, oko pola 10, jer sam odlučio da neću ići na 1. slobodni trening, pa sam ga odgledao kod kuće. Oko 12 sati sjedam na biciklo, palim navigaciju i krećem na put dugačak 8 km. U početku sam imao malih tehničkih problema s biciklom, ali sam i to riješio i nastavio svoj put koji je svaki dan trajao cca. 30-40 minuta. I tako vozeći se prema stazi uživam u zelenilu tog svog krajolika zvanog Steiermark. I kako sam se približavao stazi tako su se pojavljivali policajci koji su automobile svraćali na obližnje livade koji su udaljene jedno 500 metara od staze a mene kao biciklistu su naravno pustili dalje 🙂

Preko puta staze bio je besplatni parking za bicikle i tu sam smjestio svoju “mašinu” te krenuo lagano koračati prema stazi. Oko vrata sam morao imati ulaznicu i uvijek je morala biti na vidljivom mjestu. Kada sam ušao u tu fan zonu bilo je nevjerojatno. Jako mnogo fan trgovina gdje možete kupiti majice, kape, trenirke svog omiljenog tima ili vozača, ali naravno to za nas balkance su malo paprenije cijene. U centru te fan zone nalazili su se prošlogodišnji bolidi uz poneku modifikaciju, ali bilo je nešto bolida i iz V8 ere (McLaren MP4-26, Red Bull RB6 i Lotus E20).

Osiguranje i nije bilo tako bajno jer ste na stazu mogli unijeti bilo što. I kako sam obilazio sve te trgovine i šatore pod kojima ste mogli kupiti pivu i sokove, tako se približavalo vrijeme za početak 2. slobodnog treninga. I krenuo sam prema svom mjestu koje je se nalazilo kod druge DRS zone odnosno pravac između zavoja 2. i 3. Hodajući prema svom mjestu fotografirao sam stazu iz svih mogućih raspoloživih kuteva.

I eto što ti je sudbina, prvi put sam na utrci F1 i prvi vozač kojeg sam uživo vidio je moj omiljeni Alonso. Nakon što su svi odradili instalacijske krugove ja sam naprosto bio iznenađen kako su zapravo ti V6 motori jako glasni. Da mi je netko pričao da su V6 motori tako glasni, ne bih mu povjerovao. Kako je trening odmicao tako je vrijeme bilo sve gore i gore, prvo je počela lagana kišica, a onda je udario pljusak, pa sam se brže bolje sklonio pod jedan veliki šator gdje su švabe ispijale pivo.

Nakon 20-ak minuta vozači su se ponovno vratili na stazu te vozili po mokroj podlozi. Pred kraj treninga je Seb izletio u zavoju broj 2 i svi smo brže bolje pošli tamo da to vidimo izbliza. Seb je pomogao radnicima da auto nabace na kamion, mahnuo je nama navijačima i otišao je sa skuterom. Trening sam pogledao do kraja, nabacio par fotki i opet sam krenuo prema fan zoni. Dok sam obilazio ostale stvari koje su me zanimale, vrijeme se potpuno razvedrilo te je bilo lijepo. Nakon obilaska, teškim nogama sam krenuo prema kući.

Subota

Kao i prethodnog dana kada nisam išao na 1. slobodni trening, odlučio sam da neću ići na 3. slobodni trening zbog nekakvih obaveza.

U 12 sati sam po onom zvizdanu krenuo na stazu i nakon nekih 40-ak minuta kuhanja stigao do odredišta. Kako sam se približavao stazi, sve sam bolje i bolje čuo zvuk Porsche Superauta koji su odradjivale qvale. Kao i prethodnog dana, opet sam došao do fan zone, ali za razliku od petka bilo je mnogo više ljudi i navijačkih zastava. Oko 1 sat krenuo sam prema svom mjestu na stazi, put koji vodi prema drugoj DRS zoni je neka mala šumica. Nakon 15-ak minuta hodanja stigao sam na svoje mjesto. Lagano sam se raskomotio, izvadio deku i zalegao čitajući kao neki katalog koji sam dobio u četvrtak kad sam kupio ulaznicu.

Ime kataloga je Eventguide odnosno tamo mozete naći dosta zanimljivosti o stazi i o tome što će se sve zbivati za vrijeme vikenda. Došao je taj trenutak i kvale su počele. Opet sam opalio dosta fotki i par sjajnih videa te onda sam mirno sjeo i sve to promatrao. Naravno na stazi postoje jako veliki ekrani koji prenose qvale pa sam jako često bacao pogled i na njih. Krajem Q2 počela je lagana kišica i taman je fino smočila stazu. Ostalo sami znate 🙂

Kada je Jenson prošao ciljem kao 5. navukao mi je osmijeh na lice. Ono što mi je bilo zanimljivo vidjeti je kako bolid u kišnim uvjetima baca iza sebe onaj vodeni “sprej”. Nakon završetka qvala sam ostao na istom mjestu jer je uskoro trebala početi GP2 utrka. I napokon počinje utrka u mokrim uvjetima. Kakav zvuk proizvode GP2 bolidi prilikom starta, nevjerojatno koliko je sve odzvanjalo. Pogledao sam 30-ak krugova, a onda je izišao SC na stazu pa sam krenuo do velikog metalnog bika da ga fotografiram. Došao sam do zadnjeg i predzadnjeg zavoja, a GP2 bolidi su taman završili svoju utrku.

Nakon nekih 200m hoda naišao sam na poveću ogradu koja je bila prekrivena odnosno kroz nju si mogao jako malo vidjeti, ali pošto sam visok propnem se na nožne prste i uslikam ni više ni manje nego Ferkanov kamion Iveco, ali samo prednji kraj jer se ostatak ne vidi.

Nakon toga odlazim po tko zna koji put do fan zone i tek tada počinje ludilo. Kada sam gore došao vidio sam mnoštvo ljudi okupljenih na jednom mjestu,a kada sam bliže prišao vidio sam stare BMW-e koje su vozili Lauda, Berger, Danner i ostala kompanija. Naravno vidio sam i velikog gazdu Berniea kako daje intervju Brundleu, a s druge strane i Laudu sa svojom crvenom kapom kako odmah nakon intervjua odlazi na skuteru. I tako očaran zvukom tih auta, čujem zvuk spikera iza svojih leđa da će Lewis i Nico ubrzo doći na pozornicu i to na mjesto gdje sam slikao prošlogodisnje bolide.

Brže bolje ja krenem tamo, naravno Lewis i Nico su već bili ondje i opet je velika gužva. I tako stanem u red čekajući da nas zaštitari puste da se uslikamo s F1 zvijezdama, i mic po mic bio sam sve bliži, ali na kraju s nesretnim ishodom. Bio sam toliko blizu kao i Fernando Alonso tituli 2012., ali nisam uspio, a za utjehu mi ostaje to da sam ih bar uslikao na udaljenosti od par metara, ali od selfiea nije bilo ništa. Uspio sam još uslikati Ricciarda.

Samo je bilo pitanje vremena kada ce kiša početi, pa sam brzo krenuo prema kući. Na pola puta me kiša uhvatila, sklonio sam se kod jedne “kafane”, no do kuće sam pokisao kao miš. Navečer mi prilazi rođak i pokazuje selfie nekog navijača s Fernandom Alonsom, a to je fotografirano na mjestu koje je od mene udaljeno 5 minuta hoda. Alonso je spavao u Schloss hotelu koji je od mjesta gdje sam ja bio udaljen 2 km, pa smo tako Fernando i ja bili u istom mjestu koje se zove Fohnsdorf. Fernando je te subote bio u svojoj misiji trčanja i eto nije mi se dalo naletiti na njega i da opalim selfie koji bi pamtio cijeli život.

Nedelja

U jutro se ponovno kasno budim te dajem sebi obavezu da nešto moram kupiti. Pošto su bila 2 ulaza na stazu, krenuo sam ovim gdje su bili kao mini dućani i tu sam kupio plavu kapu s brojem 14, koja je bila povoljnih 10 eura. Ostalo je nekih 2 sata do utrke i krenuo sam do fan zone gdje sam naletio na tri naša momka i s njima prozborio koju riječ na hrvatskom.

Malo smo se ispričali, kazali svoje dojmove i na kraju krajeva tko za koga navija. Poslije sam u nekoliko navrata čuo ljude kako pričaju naš jezik. Došao sam na svoje mjesto nakon nekih 20-ak minuta hoda, ugodno se smjestio i čekao paradu vozača. Pored mene su bili naši ljudi iz Splita s jednom djevojčicom koja je navijala za Hamiltona i naravno oni su na sred livade izvadili i Hajdukovu zastavu. Kada su pored nas prolazili vozači u paradi prišao sam jako blizu ograde, fino ih poslikao i vratio se na svoje mjesto.

Vrijeme je bilo jako oblačno i očekivao sam kišu, koja za divno čudo nije pala. Odmah nakon parade vozača, počeo je Red Bull Airshow koji je trajao nekih 10-15 minuta, a onda su se pojavila dva Eurofightera koji imaju toliko jak zvuk da sam u jednom trenutku pomislio da atomska bomba pada na stazu.

Kada je utrka počela bilo je nevjerojatno, vozači prolaze jedni za drugim i jako je fino bilo Jensona gledati naprijed. Tokom utrke sam mirovao i pratio cijelu situaciju. Kada je se utrka završila krenuo sam prema startnom ciljnom pravcu, stigao sam tamo, ali sam zakasnio na proglašenje pobijednika. Slikao sam sve i svašta, a ubrzo je tu i Toto Wolff davao intervju. Mehaničari su se odmah bacili na posao i skidali sve iz garaža. Nakon što sam prošao startno ciljni pravac i nakon što sam poslikao bokseve i bolide koji su bili priključeni na laptopte jer su ih provjeravali, krenuo sam na glavnu tribinu i na tribinu ispred zavoja broj 1 te tu napravio solidan broj fotki, odkale sam krenuo kući pun dojmova. Na utrci je bilo dosta više ljudi za razliku od petka i subote, ali opet je to mršavo.

Ako ste veliki fan Formule 1, onda morate barem jednom otići na utrku. Nadam se da sam vam uspio dočarati moje iskustvo odlaska na utrku.

alonso5

Ne želite gledati reklame?